1 Kasım 2016 Salı

Pascalda Değişken Tanımlama

Evet Arkadaşlar Bu Dersimizde Pascalda Değişken Tanımlamaları Öğrenecez Değişkenleri İki Sayının Toplamını Bulan Program Üzerinde Öğrenecez Dersimize Girelim Arkadaşlar...


--------------------------------------------------------------------------------
program Untitled;

var s1,s2,snc:integer;


begin


Write('Birinci Sayiyi Giriniz : ');


readln(s1);


Write('İkinci Sayiyi Giriniz : ');


readln(s2);


snc:=s1+s2;


write('Sonuc : ',snc);


readln();


end.


--------------------------------------------------------------------------------




Arkadaşlar Pascalda Değişken Tanımlarken Begin Üzerine Yazıyoruz Değişkenlerimizi Peki Değişken Nasıl Tanımlanır; Değişkenleri Tanımlarken Başına Var Yazıyoruz Ben Yukarıda Ne Yaptım Var Yazdım Ondan Sayı1(s1) Tanımladım Sonra Sayı2(s2) Tanımladım En Son Snc Tanımladım İki Nokta Koyup Değişkenimizin Adını Yazıyoruz Ben İnteger Yazdım İnteger Tam Sayı Belirtir İki Sayının Toplamı Tam Sayı Çıkacağı İçin İnteger Belirledim Değişkeni Eğer Bölmeli Sonuçlar Çıksaydı İnteger Yerine Double Tanımlamak Gerekirdi İnteger Tam Sayı İçindir Begin Kısma Geçelim Begin Ve End Arasına Girilecek Verileri Alan , Kodları Yazdık Önce Birinci Sayıyı Giriyor Kullanıcı readln(s1) İle Kullanıcının Girdiği Sayıyı Alıyoruz İkinci Sayıda da Aynısını Yapıyoruz Kullanıcının Girdiği İkinci Sayıyı (s2) İle Alıyoruz snc Değişkenimize s1+s2 atıyoruz En Sona Ekranda Yazılacak Sonucu Yazıyoruz Write Tanımlıyoruz Onun İçine snc Değişkenimizi  Yazıyoruz Ve Kodlama Bitti Çalıştırıp Sonuca Bakıyoruz Evet Arkadaşlar Bu Dersimiz Bu Kadar Gelecek Ders Görüşmek Üzere İyi Çalışmalar Dilerim Sizlere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder